KUANTUM BİLGİSAYAR NEDİR?

 

Bu yazımızda sizlere, son zamanlarda sıklıkla adını duyduğumuz "Kuantum Bilgisayar"lardan bahsediyor olacağız. Keyifli okumalar ...

Kuantum bilgisayar; kuantum fiziğinin bindirme ve dolaşma ilkelerini temel alarak işlemlerini gerçekleştiren bilgisayarlara verilen isimdir. Kuantum bilgisayarlar şu an bizlerin kullanmış olduğu bilgisayarlardan birçok yönleri ile farklılık göstermektedir. Bu farklılıklardan bazıları ise şu şekilde sıralanabilir.

  •  Sıradan bir bilgisayara kıyasla çok daha yüksek işlem gücüne sahiptirler.
  • Klasik bilgisayarlar bitlerden oluşan bir hafıza yapısına sahipken, kuantum bilgisayarlar kübitlerden oluşan seriler içermektedirler. Bu da demek oluyor ki, bit dediğimiz yapılar bünyelerinde sadece 1 ya da 0 verisini tutabilirlerken, kübit dediğimiz yapılar 1 ya da 0 verilerini bünyelerinde taşıyabilmelerinin yanında, aynı anda hem 1 hem de 0 verisini de taşıyabilmektedirler.
  • Hızlı bilgi işleme kapasitesine sahiptirler.
  • Bilgileri hızlı işleyebildikleri için, zamandan ciddi anlamda tasarruf sağlamaktadırlar.
  • Kuantum bilgisayarlar, kuantum algoritması kullanmaktadırlar.
  • Kuantum bilgisayarlar klasik bilgisayarlardan farklı olarak, karmaşık sorunların çözümleri için üretilen cihazlardırlar. Bu nedenle klasik bilgisayarlar gibi günlük kullanıma uygun değillerdir.
  • Klasik bilgisayarlarla kıyaslandığında çok daha maliyetli ve üretilmesi zor cihazlardır.
Kuantum bilgisayarların; savunma sanayisinde, ilaç sanayisinde, kriptografide, büyük veri alanında, bilgi güvenliği alanında ya da arıza analizi gibi alanlarda kullanılarak büyük faydalar sağlayabileceği öngörülmektedir.

Share:

0 yorum:

Yorum Gönder