MYSQL NEDİR?

 MySQL veritabanı yönetim sistemi, birçok kullanıcının memnuniyetle kullandığı bir veritabanı yönetim sistemidir. Sizde bir uygulama geliştirecekseniz ve bu veritabanı yönetim sistemini öğrenip kullanmaya karar verdiyseniz, öncesinde bu veritabanı yönetim sistemi hakkında bilgi edinerek işe başlayabilirsiniz.

1995'li yıllarda "Michael Widenius" önderliğinde geliştirilmeye başlanmıştır. Kesin olmamakla birlikte "MySQL" ismindeki "My" ifadesinin Michael Widenius' un kızının (My) isminden geldiği söylenmektedir.

Özelliklerine bakacak olursak  MySQL veritabanı yönetim sistemi; kolay yönetilebilen, yüksek performanslı, ölçeklenebilir, açık kaynak kodlu, düşük bellek kullanımına sahip, ilişkisel veritabanı oluşturmayı sağlayan, güvenli, ücretli sürümü olduğu gibi ücretsiz sürümü de bulunan, birçok programlama dili ile birlikte kullanılabilen bir veritabanı yönetim sistemidir. Çoklu iş parçacıklı(multi-threaded) bir yapısı vardır. Linux işletim sistemi üzerinde daha performanslı çalışmaktadır.

MySQL' in içinde barındırdığı nesneler şu şekilde sıralanabilir:

  • Tablolar(Tables)
  • İmleçler(Cursors)
  • Prosedürler(Procedures)
  • Görüntülemeler(Views)
  • Tetikler(Triggers)
 MySQL veritabanı yönetim sistemi için birçok grafiksel  arayüz mevcuttur. Bunlardan bazıları; "phpMyAdmin", "Navicat MySQL", "MySQL Workbench"' dir.

Kullanıcılara büyük kolaylıklar sağlayan bu veritabanı yönetim sistemini sizde projelerinizdeki verileri depolamak ve yönetmek amacıyla kullanmaya başlamak için, kesinlikle en kısa sürede öğrenmeye başlamalısınız.

Share:

0 yorum:

Yorum Gönder